יום שישי, 20 בנובמבר 2015

5 תחזיות בעולם פיתוח האפליקציות לשנת 2016

מה צופן לנו עתיד עלם עיצוב ופיתוח האפליקציות לשנת 2016 ואילך?

אם נבחן את תחזיות פיתוח ועיצוב האפליקציות משנת 2000, לא נופתע לגלות שרוב התחזיות לא טעו ילדים - עיצוב אפליקציות לניידים הוא ברור מאיליו היום.
במאמר הבא נבחן את מגמות פיתוח האפליקציות לשנים הבאות ובעיקר לשנה הקרובה 2016.

צבעי אפליקציה עדינים

למרות הסבירות שתראו צבעים עזים ובולטים יותר בעיצוב אתרי אינטרנט, הכל הנוגע לעיצוב אפליקציות למובייל המגמה תהיה הפוכה לגמרי. עיצוב אפליקציות עושה את דרכו לעבר המראה המינימליסטי ('minimal design') ולכן אין זה מפתיע שמעצבים "יורידו מעט את הטון" בעיצוב.
בפשטות, צבעים עדינים יקחו את מקומם של הצבעים העזים והראוותנים באפליקציות מובייל. מבחינה פסיכולוגית, מדובר במהלך חכם בעיצוב, במיוחד כיוון שצבעים בגוונים בהירים אם כי מביאים תשומת לב, עשויים גם להוות הסחת דעת. צבעים עדינים יכולים לסייע במשיכת משתמשים ויצירת אווירה שמשרה ריכוז ממוקד.
עם זאת, אל תניחו לשיח על צבעים עדינים לבלבל אתכם, עדיין יהיה מרווח לא קטן לניגודיות. ההבדל היחיד הוא שבמקום האדם העז הטיפוסי ואורות הניאון הירוקים, הצבעים יהנו מגוון יותר "חמים" וטבעיים. הצבעים יובילו לעיצוב שטוח מותאם ולאלמנטים אינטראקטיביים יותר בעיצוב הכולל.
עיצוב אפליקציות 2016

אנימציות באלמנטים

בעוד פיתוח אפליקציות לניידים ממשיך להתרחב, נראה שאימוץ אינטראקציות חזותיות הופכות למגמה שקובעת את הטון. שום דבר לא מושך יותר תגובה מאנימציה אז אל תופתעו אם תראו יותר הצגות כאלו באפליקציות העתיד.
במקום השימוש באנימציה להתבלט בין המתחרים, תצפו לראות אנימציות בשימוש עבור תפקידי פונקציונליות בניגוד לחזותיות גרידא. השימוש באנימציה יעשה לנווט משתמשים לחוויה אינטראקטיבית נעימה ויעילה יותר. ביישום נכון, יסייע למשתמשים לפענח אילו פרטים חזותיים אינטראקטיבים ואילו פרטים הוצבו להצגה בלבד.
בעזרת אנימציות, עיצוב למובייל מסוגל לקבל צורה יותר ריאליסטית שעולה בקנה אחד עם התנהגות אנושית טיפוסית, בניגוד לחוויה מכאנית "יבשה". התקווה היא שהשימוש באנימציות יספק לא רק יותר בידור, אלא גם אישיות לאפליקציה עצמה שתעזור בשמירה על הרלוונטיות למשתמש הממוקד שלה.

יותר גלילה

כבר ראינו איך מעצבי אתרים לוקחים את הגלילה לרמה אחרת לגמרי בעולם המחשבים, אבל בשנת 2016, צפו לראות אפקט גלילה משופר גם בניידים. גלילה באפליקציות מובייל כבר מיושמת ברמה גבוהה מאוד, כך שהגיוני ביותר לקחת אלמנט יומיומי ולשפר אותו. אנחנו מתכוונים לאחת המגמות הגדולות ביותר בעולם האינטרנט - גלילת פרלקס כמובן ('parallax scrolling').
גלילת פרלקס תסייע לקחת את האנימציה והסיפורים האינטראקטיביים בעיצוב לרמה הבאה. בניגוד לעיצוב השטוח, המסורתי והחד מימדי, יישום פרלקס יוסיף עומק לעיצוב האפליקציות שטרם חווינו.
בנוסף לגלילת פרלקס, צפו לראות גלילה יותר מודולרית ואינסופית. כמובן שחשוב שהעיצוב יהיה רספונסיבי להבטיח שאפקטים מסוימים יכובדו בגלילה המודולרית באופן מלא. למרות זאת, ללא ספק שנראה יותר גלילה אופקית ואנכית שמשמשת ליצירת אפקטים מדהימים ולהנעמת חווית המשתמש.

מה כל הסיפור?

עם תוספת האפקטים החדשים בעיצוב אפליקציות, זה רק הגיוני שגם "הסיפור" ייקח על עצמו צורה חדשה. עיצוב מובייל יחדל לסמוך בעיקר על טקסט כדי להעביר את המסר. במקום, המסר ייקח על הצמו צורה יותר אינטראקטיבית.
כפי שצינו קודם, עיצוב למובייל יהפוך יותר ויותר אינטראקטיבי עם דגש על חווית וממשק משתמש. זה אומר שתצפו לראות אלמנטים במטרה להפוך את המשתמש לדמות המרכזית "בסיפור" שהאפליקציה מתכוונת להעביר. כוונתנו היא בדימויים חזותיים נועזים, באיכות וידאו גבוהה, בנוסף להתאמה אישית בחוויה בהתבסס על איסוף נתוני משתמש.
יצירת סיפורים אינטראקטיבים לא רק שתשמש חווית משתמש מגרה, היא תפעל ככלי המרה יותר מקריאה לפעולה סטנדרטית. אתם תראו אנימציות הולכות יד ביד עם העברת המסר העיקרי באפליקציה לצורך הבאת הסיפור לחיים.

רקעים מטושטשים

כמובן, המגמה הזו עימנו כבר לא מעט זמן כשמדובר בעיצוב עבור אתרי אינטרנט, אבל היא מאומצת בעולם פיתוח האפליקציות גם כן. אפקט הטשטוש ישמש מעצבי אפליקציות לא רק לעיצוב חזותי נעים לעין אלא גם ליצור מיקוד באלמנטים חשובים. הטריק האסתטי הזה ישמש בעיקר להשאיר את הטקסט קריא ויבליט את כפתור הקריאה לפעולה.
השימוש ברקע מטושטש יסייע למשתמשים להבין אילו אלמנטים אינטראקטיביים ואילו לא. צפו שבעקבות טשטוש הרקעים, כפתורי הקריאה לפעולה יעברו לעיצוב בולט יותר כדי להדגיש אותם יותר מתמיד.
שימו לב שהרקעים המטושטשים לא ישמשו רק דחיפה ללחיצה על כפתורי קריאה לפעולה והתמקדות בהמרה, אלא גם שילוב עם הסיפור הכללי של האפליקציה והעברת המסר בצורה אפקטיבית. בנוסף לרקע המטושטש, נראה גם אלמנטים שקופים למחצה שלובים בממשק עצמו לתחושה מינימליסטית ונקיה יותר.

לסיכום

מגמות עיצוב האפליקציות המובילות הנ"ל הן רק מקבץ קטן של שינויים שנראה לאורך הדרך בכל הקשור לפיתוח בעולם הניידים. מגמות פיתוח רבות נוספות לא ציינו ואולי נשמור לכם טעם לעוד בהמשך. כך או כך, אין ספק שעולם פיתוח אפליקציות לאנדרואיד, פיתוח אפליקציות לאייפון הם רק קצה הקרחון בעולם המובייל שהולך ומתרחב לאין שעור.
ליעוץ, הצעות מחיר ותיאום פגישה עם צוות פיתוח התוכנה שלנו, צרו עימנו קשר בכל עת. Dapps - חברה לפיתוח אפליקציות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה