יום שישי, 10 ביולי 2015

כלי חדש לפיתוח אפליקציות של אמזון ממתיק את התחום

אמזון השיקה מספר שירותים שהופכים את פיתוח אפליקציות ענן ב- AWS לקל יותר, כולל אמזון API Gateway, אולם יש מי שמזהיר לא להעמיק יתר על המידה

שירותי ווב של אמזון (AWS - Amazon Web Services) הפכו מספר מוצרים זמינים בכנס AWS שנערך השבוע (7.2015). מוצר אחד שגרם לסנסציה הגדולה ביותר נקרא Amazon API Gateway, שירות שבכוחו לצרף REST API, או "front doors" לאפליקציות Back-end של משתמשים, ובכך לעקוף את העבודה הדרושה בפיתוח, פרסום, תחזוקה, פיקוח ואבטחת ממשקי API.
פיתוח אפליקציות אמזון

זו הייתה אחת הנקודות הכואבות עבור לקוחות רבים, זאת על פי ראש המחלקה הטכנולוגית וורנר ווגלס, שהציג את ה- Gateway בסוף נאומו המרכזי בו הוא גם גילה זמינות כללית של AWS CodeCommit, מאגר משולב Git לקידוד אפליקציות, ו- CodePipeline, מנוע עבודה עבור פיתוח, בדיקה ויישום קוד. השניים מצטרפים ל- CodeDeploy, שירות שמבצע עדכוני תוכנה על גבי שרתי ענן Elastic Compute וממשקים מקומיים.

משתמשי AWS מדמיינים את האפשרויות הטמונות באמזון API Gateway, במיוחד באינטגרציה שלו עם AWS Lambda, שמתפעל ניהול שרתים.

"תארו לעצמכם אפליקציה של עמוד אחד [על גבי שירות אחסון פשוט (S3)]", אמר קווין פליצ'קו, מנהל בכיר ב- PropertyRoom.com, חברת מכירות פומביות אונליין. "שכבת ה- S3 שלכם, תוכל לקרוא ל- API, ולהשתמש ב- Lambda לתפעל רק מה שנחוץ, תלוי בצורך הנגישות."

"בעזרת אינטגרציית Lambda וגישת API לאפליקציות back-end, מודל 'pay-per-use' של אמזון יכול להגיע לרמה חדשה של תשלום רק עבור מה שניגשים אליו משתמשי הקצה." ציין פליצ'קו. API של Gateway הוא חינם עד מיליון קריאות API בחודש למשך 12 חודשים, ו- $3.50 עבור מיליון קריאות API שהתקבלו, בנוסף לעלויות העברת הנתונים כלפי חוץ, בגיגה-בתים.

משתתפים נוספים בכנס אמרו שהם מתעניינים ביכולת להגדיר כללי ויסות, בהתבסס על מספר הבקשות בשניה.

"עושה רושם שהאפשרות שימושית מאוד, כי זה קשה לוסת משתמשים ספציפיים או מזיקים", טען אלכס מליק, אדריכל מערכות ב- Solutions for Progress, חברה טכנולוגית ציבורית מפילדלפיה.

זה עלול להיות קשה לבצע ולאבטח API כראוי, אמר מאורו רסטוסייה, יועץ ב- Summit Group, חברת יעוץ שממוקמת בניו-יורק ועוסקת בפיתוח אפליקציות עבור עסקי שירותים פיננסיים.

"במקום שאנחנו נבצע את הממשק לעולם החיצוני, אנחנו יכולים פשוט להתמקד בפיתוח האפליקציה." ציין. "ברגע שתהיה מוכן לחשוף אותה לעולם, ברשותך הכלים לעשות זאת."
כנס AWS 2015 ניו יורק

מפתחי אפליקציות אמזון צריכים לבדוק לפני שהם קופצים

עם כל שנאמר מעלה, תוספת שירותים מגיעה עם תוספת "נעילות", לפי כמה ממשתתפי הכנס.

"אמזון עושה הכל גדול יותר, וגורמת לכולם לשחק בארגז החול שלה", טען ריי לואו, סמנכ"ל הטכנולוגיה והארכיטקטורה מ- Sirius XM Radio, "אם כל כולך בפנים, יהיה קשה לצאת לחלוטין."

אמזון במרחק שנות אור קדימה מכל המתחרים שבשוק עם השירות הנ"ל, אמר לואו, אולם העדר אלטרנטיבות עלול להרתיע.

"כשאתה מוציא בחורה לרקוד, אתה עם הבחורה הזו", אומר לואו. "בשנות ה-90' - 2000, כולם הלכו עם Java. אם לא אהבת את התנאים (של הספק), יכלת לבחור בדרך אחרת. אבל כאן, אין אחר."

כלי אמזון לפיתוח אפליקציות CodeCommit, CodePipeline, CodeDeploy  גם הם נופלים לתוך קטגוריית "הנעילה", לדבריו של פליצ'קו.

עם CodeCommit, טען פליצ'קו שהוא מעוניין ברעיון מאגרי קוד פרטיים ומוצפנים, אולם מסתייג מלהשתמש בהם.

"אבל אתה מכניס כמעט הכל לתוך סל אחד אם אתה עושה זאת", הוא אמר. "יש מן חוסר נוחות בידיעה שאמזון מחזיקה בקוד בנוסף לתשתית שלי - ומה אם תהיה תקלה?"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה